Ons eerste motor weekend zit er al weer op en wat hebben we er weer van genoten, hier onder zal ik mij verslagen van Facebook delen.

Dag 1

Vanochtend vol goede moed stapten wij rond half tien op de motor. Het einddoel was Hellenthal in de Eifel en ik had mij zelf voor genomen geen snelweg te rijden. Beide doelen zijn gehaald, heerlijk binnendoor gereden. Helaas ook twee keer door een drukke stad, de eerste was Hilversum. Volgende keer de route toch ff beter checken (learnig all the time). Voor de rest was het een heerlijke route, veel landelijk en een hoop kleine dorpjes. Genieten dus, De lunch gezellig aan een meertje gedaan met broodjes en een kopje thee.In de Eifel nog een paar lekkere berg weggetjes gepakt voor het betere bochten werk. In de middag nog even gestopt voor een kop thee en sanitaire stop.

Even over vijven kwamen we aan in het hotel, we werden vriendelijk onthaald en naar kamer 3 gebracht. Daarna de spullen uit de motor gehaald en onder de (stort)douch gestapt. Daarna weer op de motor naar een restaurant voor het avondmaal, waar we beide wel aan toe waren. Het restaurant bij een camping bleek net als ons hotel ook gerund door Nederlanders na het eten terug naar het hotel en de motor in de garage gezet, start klaar voor het programma van morgen

Dag 2

We hadden 3 doelstellingen, we wilde een mijnschacht gaan bezoeken, een klooster en een hapje eten aan Laacher see. Alle drie zijn gehaald, maar niet zonder slag of stoot. De route die ik gemaakt had was niet helemaal goed, al snel kwamen we op een dood lopend pad. Dus weer terug om via een andere weg weer op de route te komen.

Dat lukte op zich wel, maar ik miste de aanwijzingen van Truus in mijn helm. Dus lade ik de route opnieuw en toen begon ze weer te wauwelen tegen mij, alleen stuurde ze ons naar het begin punt 😖.

Daar de route er rechtstreeks in gezet en we waren er iets later dan gepland maar nog optijd voor een rondleiding van 12:00 erg indrukwekkend en voor mensen die van rotsen houd het einde, je loopt gewoon in de rots echt super.

Na de mijn was het klooster Maria Laach aan de beurt, ook daar ging iets mis met navigeren, maar we kwamen er. Ook heel indrukwekkend een mooie kerk ook van binnen schitterend, geen pracht en praal maar gewoon mooi door eenvoudigheid.

Nog even een stukje naar laach see gelopen een mooi meer absoluut. Het geheel is tot op het bot uit gebaat erg commercieel maar leuk om gezien te hebben.

Ons diner ging ook iets anders dan we dachten. Het eten was heerlijk, het restaurant prachtig. Het ontbrak maar aan één ding.... een pin apparaat. Sta je dan zonder doekoe!

Hansie alleen op de motor naar het volgende dorp op zoek naar een flappen tap. De weg naar het hotel maar via de snelweg gedaan, ik had zo'n trek in een koud biertje...

Dag 3
Wakker worden en regen zien, das niet fijn tijdens je motor weekeind. Toch was het ff niet anders, we hebben het ontbijt een beetje gerekt maar het bleef miezeren. Uitijndelijk dan toch maar opgestapt om met het geplande tochtje te beginnen, de andere gasten stonden voor het raam te kijken als een aap in een roestig horloge toen we uit de garage weg reden het grintpad af.

Vandaag geen bezichtigingen, behalve dan de adembenemend uitzichten over het glooiende landschap. De route leek even goed te gaan, maar dit keer stopt Truus ermee, ze had ons naar het begin van de route gebracht en that was it 😥. De route weer opnieuw er ingezet en weer leek het even goed te gaan, maar Truus liet me de route achterste voren rijden. De aankomst tijd liep steeds hoger op, en diverse wegen waren één richting en Truus zweeg in alle toonaarden.

Dit hield weer in dat ik steeds de vaginatie in de gaten moest houd. Het is gelukt allemaal rond een uur of tien stopte het met zacht regenen, we kregen een korte maar hevige bui over ons heen. Maar vanaf toen werd het droog, een half uurtje later zaten we heerlijk in België op een bankje aan de thee met een krentenbol, het was nogal een hoog bankje ik zat er met bengelbeetjes, voor Linda een bijna niet te nemen hindernis dus😜.

De route was verder schitterend door Duitsland, België en Luxemburg, we hebben er ontzettend van genoten. In Luxemburg even de tank gevuld voor weinig en gelijk een sanitaire stop gemaakt. Ook gelijk de banden een beetje opgepompt, lucht is daar gewoon nog gratis! In Duitsland is tanken toch wel een dingetje, ieder dorp heeft een kerk, kroeg en restaurant maar naar een "tankstelle" kun je uren zoeken. Daarnaast zijn de meeste om 20:00 dicht, voor een leeg rijder als ik levert dat spannende momenten op.

We waren wat vroeg terug en zijn nog even bij een stuwdam gaan kijken, we konden alleen onderaan de dam kijken, er overheen rijden mocht niet. Maar indrukwekkend was het wel.

Dag 4
En gelijk de laatste van dit motor avontuur. We zijn lekker op tijd opgestaan en zaten rond half 8 aan het ontbijt, we waren dit keer niet de eerste. Er zaten al twee stellen waarvan één stel duidelijk kwam om te fietsen. Het andere stel dronk vooral veel koffie.

Na het ontbijt de tassen gehaald en afgerekend afscheid genomen de hotel eigenaars en op naar de motor. Tassen erin het raam nog even schoongemaakt en toen begon de terug reis, de route in Truus aangezet en op hoop van zegen. Het leek allemaal goed te gaan tot ze ons weer een grindpad op wilde sturen, ik denk dat dit een dingetje is van de Google kaart.

Verder op de route weer opgepakt en toen is het goed gegaan, de route door België was schitterend. Weer veel rotsen gezien en prachtige dorpjes met bij behorende kronkel weggetjes.

Rond 11:00 gestopt voor een kop thee op een leuk plekje met een niet zo hoog bankje, wij genieten daar van de thermoskan is bij ons niet weg te denken.

De tocht gaat verder, de wegen worden rechter en het uitzicht wat minder, we hebben het mooiste deel van de rit rond 12:00 wel gehad. We rijden tegen half 1 een plaatsje om een bankje te zoeken voor de lunch, dat viel niet mee. Na een flinke zoektocht vonden we er één! Ik zei tegen Linda "die zijn ze vast vergeten weg te halen" achter het bankje een boom met wat struiken dus ik kon zelfs nog even ontwateren😉.

We rijden weer verder, bij een tankstation heeft Linda even ontwaterd en hebben we nog ff een ijsje gegeten tot Den Bosch rijden we binnendoor en daar gaan we de A2 op tot Breukelen en vandaar weer binnendoor naar Hoofddorp. Na zo'n 1400 heerlijke kilometers weer thuis.

Hans en Linda.

Als het een beetje mee zit gaan wij op de motor er op uit. We zijn nu twee keer een lang weekeind de bergen in gegaan. De eerste keer naar Treis-Karden in het Eifel/hondsrug gebied een heel mooi plaatsje aan de moezel. en de tweede keer zijn we naar Luxemburg geweest en via Treis-karden weer terug langs de rijn.

We hopen hier nog vele verslagen van motor ritten te plaatsen.