Lunsen en zo

Bekijk hier onze uitjes en vakanties. Je mag het lezen, maar het hoeft niet.
De opmerkingen graag via de contact pagina

DSC06773

Bekijk hier onze uitjes en vakanties. Je mag het lezen, maar het hoeft niet.
De opmerkingen graag via de contact pagina

DSC06773

Bekijk hier onze uitjes en vakanties. Je mag het lezen, maar het hoeft niet.
De opmerkingen graag via de contact pagina

previous arrow
next arrow

Dag 1

Vanochtend vroeg uit de veren, 7:00 ging de wekker af. Dus wassen aankleden. Na het ontbijt de motor koffers vullen, we gingen op pad.

Het eerste stuk zouden via de snelweg doen, maar ik wilde via een binnendoor weg naar de A12. En daar begon het al met twee afsluitingen.

Uiteindelijk toch via de N11 naar de oer saaie A12 😏. Tot Den Bosch reden we over de A2. En zat deel 1 er bijna op.

Deel twee zou lekker binnendoor gaan, maar vlak voor de grens met Duitsland gingen even lunchen. Daar was ook een supermarkt bij, gelijk wat in gelagen voor vanavond.

Maar kennelijk is er iets niet goed gegaan met de route, rijden weer over autoban in Duitsland, en ook nog dik in de file komen.

Het was maar 8 km, maar stapvoets rijdend is dat best wel lang. Vervolgens krijgen de ene na de andere omleiding. Het hoort ook wel een beetje bij ons, maar na de vijfde worden het wel een beetje zat.

Rond half vijf kwamen bij de B&B, de ontvangst was super, we konden gelijk de motor parkeren in de garage. En kregen een rondleiding in de B&B en de kamer.

Snel de motorkleding uit en eerst wat drinken. Daarna konden bij de buren aan de BBQ. We hebben vandaag 411 km gereden.

Dag 2

We hebben het weer geprobeerd, uitslapen. En weer niet gelukt, ik was rond zes uur wakker. En Linda iets later doordat onze buren vrij hard pratend weg gingen.

Het ontbijt hadden we afgesproken om half negen, we konden ons nog even omdraaien..

Het ontbijt was keurig geregeld, echt super. Zelfs met gereedschap erbij om mijn spiegel vast te zetten!

Qua weer was het eigenlijk geen motorrij weer, maar we zijn hier gekomen om motor te rijden!

Ik vergelijk onze route met die van buienradar, het leek erop dat het wel mee zou vallen. We weten allemaal dat buienradar niet zaligmakend is. Maar vandaag viel het best mee, wel af en toe een beetje miezer regen. Maar dat viel gelukkig mee.

De eerste etappe van de route duurde best lang, ook een paar stukken over de snelweg. Zo rond half twee hoorde ik een raar geluid van de motor! Gelukkig was er niets aan de hand, het waren onze maagjes die aan het knorren waren.

Gelukkig konden we bij het standbeeld wat één van de routepunten was, ook een worstenbroodje scoren! Het volgende punt in deze route was…. Treis-Karden aan de moezel, hier komen we graag. We drinken daar een kopje koffie aan de moezel.

Het derde punt hadden we bijna gemist, gelukkig zag ik op tijd dat de route niet deed wat ik wil. Het bochtje in Valwig, nu met onze derde motor! De weg naar die bocht is vrij smal en slingert bergafwaarts 15%, het ging super. 

In het laatste stukje kregen nog een regenbui, niet heel ernstig gelukkig. We waren rond half zeven in bij de B&F, en om 19.30 uur heerlijk gegeten bij een restaurant in het dorp.

Dag 3

Vandaag zouden wat minder gaan rijden, de route was 170 km. We doen het even rustig aan.

Alle andere gasten gaan vandaag naar huis. Na het ontbijt gaan we van start. De route deed een beetje raar, dus een stukje verder op de route zet hem er opnieuw in.

Maar hij stuurt ons weer terug, het leek erop dat hij allen het stukje van start naar het einde wilde doen.

Nu zet ik ook altijd de track vast op de vaginatie maar de track praat niet. Dus veel op het scherm kijken en regelmatig verkeerd rijden.

Er zaten twee stoppunten in, één bij een stuwdam in de Prüm en één bij een soort middeleeuwse kweekvijver voor karpers Der Felsenweilher.

Beide zijn gevonden, alleen reden we andersom. De brommer begon dorst te krijgen. Ik laat de vaginatie de pomp in de buurt opzoeken.

Hij brengt ons twee keer naar een pomp die er niet meer was. Uiteindelijk één gevonden in Luxemburg.

Het was vlakbij Echternach, ook niet onbekend bij ons. Dus daar ook maar even een tosti gegeten, heerlijk een serveerster die vele talen spreekt waaronder Nederlands.

Voor we terug gaan naar Duitsland eten we nog een ijsje 🍦 In Duitsland zoek ik de zwarte streep weer op. Toch nog een umleitung op de terug weg. Hier moet je dan borden met een U gaan volgen.

Na nog heel wat haarspeldbochten komen we weer bij de B&F. We reden toch nog 207 km. Even omkleden en op zoek naar voedsel. Gelukkig is hier voldoen te vinden op loopafstand.

Ook dit restaurant was weer van Hollanders, dat praat wel een stuk makkelijker. Morgen gaan we weer op weg naar huis. We hebben er weer van genoten!

Ook deze motor heeft zijn strepen verdiend. Hij heeft voldoende power in de bergen (wel in de sport stand). Afremmen op de motor werkt ook super! Hij is lichter en veel wendbaarder!

Dag 4

De laatste dag, maar de weg naar huis hoort er ook bij! Ook daarvoor was weer een route gemaakt met rustpunten. Dat had ik eerder moeten doen bij het maken van routes. Het werkt rustgevend. 

Er zat zelfs een afdaling van 22% in dat is best stijl, en dan remmen met de motor. Voor ons was dit de grootste afdaling. Eerst ontbijten we rustig, regelen alles met B&B eigenaar. We klikken de koffers aan de motor en gaan van start.

De eerste stop was Koffietijd bij een klooster, natuurlijk was het restaurant gesloten. Gelukkig konden bij de winkel koffie scoren.

We rijden door naar de tweede stop. Ik vond vlakbij Aken een aantal oud WWII tanks. Ik denk dan “leuk dat kunnen ook nog even bekijken”. Gelukkig vindt Linda dat ook leuk, voor haar was dit een verrassing! Het was nog wel een pittig wandelingetje met een flinke klim.

Op naar stop drie, dat zou een lunch bij een meertje zijn, helaas was dit gesloten. Dus het werd een broodje bij de supermarkt. We beginnen in de buurt van Nederland te komen en schieten de snelweg op, ik mis nog een afslag gelukkig was dit makkelijk te herstellen.

Ook in Nederland had ik een pauze gehouden bij en benzinepomp, even plassen, wat drinken en door de laatste kilometers. Kwart over zeven waren weer op het honk, vandaag reden 426 km. Net voor de bui binnen.