Lunsen en zo

Bekijk hier onze uitjes en vakanties. Je mag het lezen, maar het hoeft niet.
De opmerkingen graag via de contact pagina

previous arrow
next arrow

Dag 1

Vanochtend vroeg uit de veren, gisteravond hadden we het plan van inpak al gemaakt. De helft zat al in en aan de koffers 7:00 ging de wekker met het plan om 8:00 te gaan rijden. We hadden er al een klein beetje op gehoopt en ja hoor daar was ze, (schoon)moeder kwam ons uitzwaaien. Een heerlijke traditie!

Rond de klok van 12:00 reden we Duitsland binnen, gewoon ergens op een binnendoor weggetje. Maar toch in een zij straatje stond de prinsemarij donuts te eten. Toch een soort van paraatheid die Duitsers toch… Snel een plekje gezocht om onze bammetjes te eten, een bankje bij een soort water spugende steen een best plekje.

We zetten de reis voort, door een schitterend landschap wij houden hier zo van! Afgewisseld met hier en daar een stukje autoweg zijn we op onze bestemming aan gekomen zonder ook maar een meter op de snelweg gereden te hebben. We hebben we onze tent opgezet op een prachtig plekje aan een meer. Rest ons nog om voedsel te gaan zoeken en de tent en luchtbed echt uit te proberen.

De eerste dag is zeer geslaagd die pakt niemand ons meer af. De route was mooi en we reden hem zonder problemen.

Dag 2

Vanochtend vroeg wakker, we lagen er voor ons doen ook erg vroeg in. De tent afbreken inpakken, het is nog geen geoliede machine. Maar we kregen het voor elkaar, opgefrist tandjes gepoetst we waren er klaar voor. Nog even wat internet perikelen, dat EU internetten gaat nog niet zonder slag of stoot.

We hebben vandaag weer heerlijk gereden de nieuwe vaginatie heeft het voorbeeldig gedaan en de route die ik gemaakt had was weer om van te smullen. Veel dorpjes, leuke poortjes en veel landelijke wegen. Een paar omleidingen voor weg werkzaam heden en dorps feesten. Maar samen met de app van MyRoute-app kwamen weer op het juiste pad.

Rond een uur of 6 waren we op onze tweede camping. De tent staat weer en we wachten nu op ons avondmaal dag 2 van onze “iron butt” vakantie is weer zeer geslaagd heerlijk weer onderweg mooie omgeving. Nu wel een bui maar we zitten droog.

Dag 3

Een lange dag, door de regen hebben we best wat waterschade opgelopen. De tent, grondzeil, een deel van onze kleding en mijn helm zijn nat geworden. Dat van die helm heb ik overigens weinig last van gehad, na het inpakken was ons hoofd natter dan de helm. We vertrokken rond 8:30 richting Oostenrijk.

De rit begon super heerlijk weer, we stopte bij een supermarkt voor het ontbijt en de lunch. Het ontbijt aten we daar gelijk op een bankje voor de winkel. Toen we in de bergen kwamen kregen kregen we een buitje, niet erg gelukkig.

De rit heeft ruim 2 uur langer geduurd dan gepland, dit kwam door 5 omleidingen, waarvan er één van ruim een uur. Voor de rest was de rit prachtig en lekker veel bochten, en smalle weggetjes de Wing heeft het vandaag niet voor niets gekregen. De ene haarspeld na de ander namen we vlekkeloos, zelfs met volle bepakking.

Op de camping hoopte we een hut oid te kunnen huren maar dat ging niet, tentje weer opbouwen nu maar zonder grondzeil mede door het zeil liep het water naar binnen.

De tent staat, de motor ook weer onder de hoes we zitten nu te eten in een restaurant en gaan zo onder de wol.

Dag 4

Na de koude start vanochtend het kamp weer opgebroken en weer op pad. Eerst even naar het dorp om ontbijt en lunch te scoren, dit keer bij de Spar. Ook hier had men het vermoeden dat wij langs zouden komen en stonden er een tafeltje en 2 stoelen klaar voor de winkel, wij waarderen dat!

Vandaag stond in het teken van de haarspeldbochten maar het uitzicht onderweg was ook fenomenaal, mensen die van bergen en rotspartijen houden (en dat doen wij beide) moeten hier echt een keer doorheen rijden (de route is voor een geringe vergoeding leverbaar

Dag 5

Vandaag een rustdag, voor de motor dan hé! Wij gaan echt geen dag op onze krent zitten. Vandaag stond immers Venetië op het programma, vanaf het hotel zijn we met de bus naar het station gegaan, we vroegen de chauffeur om kaartjes, maar die zij “no tickets” en wenkte dat we maar moesten gaan zitten.

Op het treinstation alleen maar automaten, gelukkig stond er een lieftallige dame van de spoorweg maatschappij die ons geweldig geholpen heeft. Twee retourtjes Venetië in the pocket. De trein reed er echt super snel heen en voor je het weet sta je in Venetië.

We moesten om 12:15 bij de Basiliek voor onze skip the line toegang met gids dus er was tijd genoeg. We hebben eerst nog een andere kerk bezocht en vooral veel foto’s gemaakt. Door de smalle steegjes gewapend met een plattegrond baande we on een weg naar het San Marco plein.

We waren er ruim op tijd en maakten alvast wat foto’s op het plein. De rondleiding met gids Paula was erg goed, we kwamen in twee ruimtes waar de rest niet mocht komen. Fotograferen was in de basiliek verboden, erg jammer maar bij elke gelegenheid toch gedaan.

Hierna zijn we het Dogenpaleis in gegaan dit was nog indrukwekkender dan de basiliek wat een pracht en praal, tot je door het beruchte bruggetje bent en in de bajes komt. Dikke deuren en zware tralies, dat zal vroeger geen pretje geweest zijn.

Hierna zijn we nog naar een kerk geweest op een ander eiland, maar die was dicht. Gewapend met de kaart hebben we ons een weg terug naar het station gebaand, onderweg toch nog een stukje “O solo mio” gehoord. Een lied wat in mijn beleving onlosmakelijk verbonden is met Venetië waarom weet ik niet het was mijn eerste bezoek.

We stempelen onze trein kaarten en de trein stond er al we hadden zowaar zitplaatsen. Met de bus weer naar het hotel 20:30 waren we binnen, daar nog lekker wat gegeten en nu op de kamer.

De was is helaas niet gelukt, het hotel heeft vandaag zonder water gezeten.

Dag 6

We hebben met enig weemoed onze fijne hotelkamer met lekkere bedden weer verlaten. Het inpakken ging snel, nog even een ontbijtje in het hotel (was niet echt spectaculair) maar het scheelt een stop in de ochtend. We gingen op weg!

Het verkeer in Italië moet en we nog een beetje aan wennen, rijden zo dicht achter je voor een motorrijder is dat niet prettig. We reden vandaag van Padova naar Milaan tussen door stoppen we even in Parma voor de lunch, lekker broodje Parmaham. We vervolgen onze weg, we wilde op tijd de tent hebben staan omdat deze ook nog moest drogen. We hebben twee kleine buitjes gehad onderweg, maar het koelde er niet van af. We waren blij toen de motorpakken uit konden.

Dag 7

Bij het schrijven van het dag nummer besef ik pas dat we al een week onderweg zijn, time flyes when your having fun.

Vanochtend was ik vroeg wakker, met een zeer pijnlijk gevoel in de rug. Bij terug komst na sanitair uitstapje begreep ik wel hoe ik aan de rug pijn kwam, er zat niet veel lucht meer in het luchtbed hoe dit komt is nog een raadsel.

Vandaag zijn we naar Milaan geweest met bus en trein, dat ging verbazend simpel. In not time stonden we op het plein voor de kathedraal Duomo. Je mond valt dan gelijk open, eerst nog even een ontbijtje bij Mac café en daarna de Duomo in. Met onze “skip the line” kaarten mochten we overal voor, dat heeft wel wat.

In de kathedraal keken we onze onze ogen uit, was is dat gigantisch groot en vooral bijzonder mooi. Met onze kaarten mochten we ook het dak op, met de lift zelfs. Komen we bij de lift, staat me daar een rij mensen, dus wij naar een vrouwelijke militair die daar stond te controleren en vertel haar dat wij skip the line kaarten hebben in no time stonden we bij de lift.

Eenmaal boven weet je helemaal niet meer waar je moet kijken, dit is echt waar wij van houden je loopt een rondje tussen de steunberen door en op het einde ga je helemaal het dak op, echt zo indrukwekkend…

Toen we weer buiten stonden moesten we het even laten bezinken met een fles koud water. Genieten in het kwadraat is dit. We zijn een rondje gaan lopen en in een supermarkt broodjes en beleg gehaald voor de lunch, gezellig op een bankje in Milaan.

We lopen na de lunch een straat in en daar zien we een soort fort, je raad het al we gingen er heen. En dan ben je daar dan willen we toch binnen kijken. Voor € 5,- p/p was dit geregeld en schitterend museum. Ook wel ons ding (op de schilderijen en het porselein na).

Voor we weg gingen nog even naar het toilet gegaan, en daar zag ik uit mijn ooghoek een soort Arc de Triomf staan, we hadden weer een doel

Dag 8

Vandaag een rij dag en zo mooi droog als onze tent gisteren was, zo nat hebben we hem vanochtend weer in moeten pakken. Schoon was hij ook niet meer te krijgen, het kamperen begint ons een beetje tegen te staan.

De rit begon met miezer regen en niet echt warm, maar we reden het betere weer tegemoet. Het was een rit van extremen maar weer zo ontzettend mooi. De wegen waren erg slecht, er zaten gaten in waar je echt niet in wil rijden.

Op een gegeven moment komen we bij een houten pontonbrug alleen de sloot was maar half gevuld. Het regende, de planken waren nat en hier en daar miste er een plank. Ik dacht stuur recht houden en de gang er in houden, ook het laatste stukje wat door de lage waterstand erg schuin omhoog was lukte we hadden het gehaald.

Toen het weer droog was hebben even vlug ontbeten. En we gingen weer door de route werd steeds beter we gingen weer de bergen in. Op een gegeven moment komen we op een weggetje wat steeds smaller word, we hadden echt het idee bij mensen over het erf te rijden. En opeens gaat dat weggetje heel erg stijl omhoog en we haalde het zo trots op die GoldWing.

Na de bergen kwamen bij de kust, daar warmde we weer lekker op, reden een aardig stuk langs de Middellandse zee, ook weer een beetje de bergen in, opzoek naar onze camping.

Dit ging niet helemaal lekker, we werden weer zo’n smal sterk stijgend pad opgestuurd en met de ervaring van vanochtend gingen we naar boven, alleen halverwege maak ik een schakel fout en gleden we een stukje naar beneden. De GoldWing op de valbeugels en zie hem dan maar eens rechtop te krijgen.

Eerst hebben we de zware tas er maar afgehaald en de motor een beetje dwars naar benden laten glijden door de koppeling in te knijpen samen overeind gezet en toen alleen een stukje door naar boven gereden om te keren. Voorzichtig naar beneden gereden en Lin heeft de tas en helmen meegenomen nu op een andere camping ff bijkomen…. camping de Wijntak

Dag 9

Na de bewogen dag van gisteren, vandaag een rustigere route, ik had er weer een paar bergweggetjes in gemaakt maar die hebben we overgeslagen. Ik heb nog redelijk pijn in mijn linker kuit, van het overeind willen zetten van de motor gisteren. Lopen wil nog niet erg, ik probeer mij zelf een beetje te ontzien voor Barcelona. De massage van Linda heeft wel geholpen vanavond weer